čtvrtek 14. dubna 2016

                                                 



                                 MÉDIA A SPOLEČNOST



MEDIÁLNÍ GRAMOTNOST

Soubor poznatků a dovedností potřebných pro orientaci ve světě médií.

MÉDIA

Jsou definována,jako prostředek komunikace (sdělovací prostředek) mezi autorem a příjemcem informace.

K NEJZNÁMĚJŠÍM A NEJROZŠÍŘENĚJŠÍM PATŘÍ:

  • Tisk
  • Rozhlas
  • Televize
  • Internet
MEZI ZÁKLADNÍ FUNKCE MÉDIÍ PATŘÍ:
  • Informovat
  • formulovat názory
  • působit na veřejnost
  • kontrolovat politickou a výkonnou sféru společnosti
  • přesvědčovat
  • předávat reklamní sdělení
  • ovlivňovat veřejné mínění
  • podílet se na výchově a vzdělávání
  • bavit a uvolňovat společenské napětí
  • podílet se na kulturním přenosu a na socializaci
TYPOLOGIE MÉDIÍ
  • bulvární média (tabloidy)
  • Seriózní média (Quality press)

MASMÉDIA-MASOVÁ MÉDIA

Média,která umožňují komunikaci z jednoho místa k velké skupině příjemců nazýváme masová média.
Zde příjemce není konkrétní člověk, ale anonymní skupina lidí,která se pro svou velikost nazývají masa(dav lidí).

MEZI MASOVÁ MÉDIA PATŘÍ:
  • Knihovny
  • Noviny
  • Filmy
  • Rozhlasová a televizní vysílání
  • internetová periodika, apod.

Masová komunikace je komunikace, která se vyznačuje tím, že je realizována pomocí masových médií.

Publikum bývá definováno, jako skupina z víceméně vzájemně se neznámých jedinců, na které se obracejí masová média.

MEDIÁLNÍ SDĚLENÍ:
  • je pouhá iluze vytvořená konkrétním člověkem, který má svůj vlastní závěr, zadání omezené prostředky...
  • jde jen o upravenou představu skutečnosti
  • je vytvořeno s určitým cílem a dle určitých pravidel
















Žádné komentáře:

Okomentovat